Fanatieke FC Den Haag-supporters die er niets voor voelen om door hun abonnement op Ziggo indirect aartsrivaal Ajakkes te sponsoren hebben een passend alternatief om daar iets aan te doen. Gisteren maakte het kabelbedrijf bekend dat het vanaf 1 januari de 020 voetbalclub gaat sponsoren, wat kwade reacties van onder andere Feyenoord- en FC Den Haag-supporters opleverde. Die laatste groep krijgt nu stomtoevallig via KPN een aantrekkelijk alternatief in de schoot geworpen
Sinds een aantal dagen heeft KPN namelijk een overstapactie, waarbij nieuwe klanten voor een alles-in-een pakket met internet en televisie kans maken op een shirt van FC Den Haag. De actie is enkele dagen geleden gestart en staat los van het nieuws over de sponsoring van Ziggo. Vanwege het nieuws van gisteren werd de link naar de aanbieding door Haagse fansites gisteren massaal gedeeld.
Een van de supporters die direct gebruik heeft gemaakt van de actie is Ed Slier, eigenaar van de bekende FC Den Haag-fansite Northside.nl. ,,Ik kreeg de brief donderdag in de brievenbus en toen vond ik het al een interessante aanbieding,’’ vertelt hij. ,,Na het nieuws over de sponsoring van Ziggo was het voor mij direct duidelijk. Toen ik uit mijn werk terugkwam heb ik gelijk de boel opgestuurd en alles geregeld.’’
Slier benadrukt dat het ook financieel een aantrekkelijke aanbieding is, maar dat de sentimenten een grote rol spelen. Hij vindt het doodzonde dat er na Aegon nu opnieuw een Haags bedrijf heeft besloten de naam aan Ajakkes te verbinden. ,,En ik niet alleen, want ik heb al van meer Hagenezen gehoord dat ze gebruik gaan maken van de actie.’’
Bij KPN wilden ze gisteren niet reageren op de vraag of het aantal overstappers uit Den Haag en Rotterdam explosief is gestegen sinds het nieuws over de sponsoring van Ajakkes door Ziggo. ,,Wel willen wij benadrukken dat iedere klant die naar ons over wilt stappen, van harte welkom is.’’
Berichten over een overbelasting bij de klantenservice van Ziggo werden gisteren door de kabelmaatschappij tegengesproken. ,,Het is niet drukker dan normaal. Als er in bepaalde regio’s een lange wachttijd is, dan heeft dat een andere reden,’’ aldus een woordvoerder.
Bron: Yorick Roos (ADHaagsekrant) www.ad.nl
1 Reactie
GeorgeJMS
KPN was uiteraard op de hoogte van de ophanden zijnde deal tussen @|@* en Ziggo en speelt daar handig op in.
Als Piet Paranoiet, of, de huidige imbeciele discussie indachtig, Paranoia Piet, zou je zeggen: ‘ze doen ’t erom, die Haagse bedrijven, de aartsrivaal sponsoren.
Begrijpelijk is het wel, maar het blijft wel emo-gedrag – niet erg rationeel.
Maar wat als bijvoorbeeld de Beurs van Amsterdam onverhoopt hoofdsponsor van F.C.D.H. zou worden? Gaan dan alle joden elders in aandelen handelen?
Of wat als je vrouw of kinderen lid willen worden van de korfbalclub en thuiskomen met Adidas (de #2 sponsor van dat clubje uit de Bijlmer) tenues? Pleur je die dan op straat, neem je een Errea wijf in huis en ga je die dan met nieuwe kids voldouwen?
😉
GeorgeJMS
Desalniettemin een heerlijke overwinning op Stillem II – en pure klantenbinding: sfeer en vooral spanning tot aan het laatste fluitsignaal. Volgende wedstrijd tegen een echte degradatiekandidaat. Als je daarvan wint sla je een flink gat naar de laatste plekken op de ranglijst.
Ennuh, nog ff voor degenen die wat te babbelen hadden over het grote aantal kids in het stadion: stonden er vroeger op “Oost” en “West” niet altijd heel veel kleine ventjes?
Die fan-aanwas heb je hard nodig, wil je doorgroeien als club. Uit de traditionele F.C.D.H.-wijken rond het “Zuiderpark” hoef je nu, gezien de sterk gewijzigde bevolkingssamenstelling, niet veel te verwachten.
Bovendien is de generatie die Midden-Noord/(The) North Side (Army) groot maakte in de jaren ’70-’80 aan het verdwijnen. Velen zijn ons al ontvallen (…), anderen zijn om persoonlijke of arbeidstechnische redenen afgehaakt en weer anderen zijn uit pure frustratie over de gang van zaken binnen de club hun heil gaan zoeken bij andere, meest buitenlandse, clubs.
Daarna is er eigenlijk, t.g.v. de verhuizing, bij de verwachtingen achterblijvende resultaten plus het eeuwige geharrewar binnen de mooiste club ter wereld, een gat gevallen, hetgeen ten dele de vele lege plekken op de tribunes verklaart.
Daarom is het goed dat het (commercieel) management zich ook op deze manier richt op klantenwinning.
Ik zeg eerlijk dat ’t mij aan het Groen-Gele Hart gaat, wanneer ik (klein)kinderen van mijn familieleden, vrienden en kennissen vraag naar hun favoriete club, zij een buitenlandse – of erger nog, rivaliserende – club noemen. Op doorvragen wat zij dan vinden van bijvoorbeeld A.D.O. Den Haag (ja sorry, die kids zijn van na de roemruchte jaren), krijg ik dan ‘ja, cool/vet/kek’ te horen, gevolgd door ‘maar ze verliezen zo vaak’ (kids van nu ontberen die mentale hardheid die wij op straat en binnen de familie in (het toenmalige) Den Haag meekregen; en voor ons, of i.i.g. gold dat voor mij, waren de sfeer, de kameraadschap en de “Haagse Toestanden” vaak belangrijker dan het voetbal, dat na ‘Aadsje’ vaak niet om aan te gluren was) en de aloude klachtenriedel over bereikbaarheid, parkeergelegenheid, (het ontbreken van lekkah) nassuh en buizuh, enz.
En uiteraard is ook het halfhartige gedoe met supportershome, fanshop en museum van doorslaggevende aard op het ontwikkelen van clubliefde bij de jongste generaties.
Die moet nl. groeien; liefde op het eerste gezicht is het mooist, doch komt in de praktijk slechts zelden voor. Een opbloeiende liefde moet gevoed en bemest worden met meeslepende overwinningen (zoals gisteravond bijvoorbeeld), contact met andere supporters (die kleintjes willen opkijken tegen de grote gastuh die al overal zijn geweest) en pakkende merchandise, waarmee die jonge ventjes en meiden met een beginnende clubverliefdheid, trots kunnen rondlopen.
Eg, kèk nâh s effûh ovâh dûh grens, waar van piepjong t.e.m. stokoud urenlang plezier kunnen hebben in mega-fanshops/supportershomes/clubmusea. Of gewoon in provinciestadjes als Enschede, Heerenveen of – of all places Het De Haag van Ovâhèssôl – Zwolle, waar men het al beter voor elkaar heeft dan in de Residentie…
FCDH4evah!
zsm opzeggen die hoerenprovider…. zuiggo!!!
Wel lachen vanavond dat Stillem II, gingen ze even zingen jodenpubliek naar den haag, hahahahahahha wat een stumpers zijn dat zeg… blije rukkers!! 😀
Vorepark
Toch zijn er lichtpuntjes.
Voor aanvang van de wedstrijd Den Haag 3 tegen Willem 2, was er een luchtkussen en een voetbalveldje voor de kids.