Dat FC Den Haag naar de Eredivisie was gepromoveerd , dat was al bekend . Maar vrijdagavond mocht de ploeg van Robin Peter dan ook eindelijk de kampioensschaal in ontvangst nemen. De Hagenezen speelden in een uitverkocht stadion RKC van de mat en bewezen daarmee de terechte nummer één van de Keuken Kampioen Divisie te zijn.
Een promotiefeest, een kampioensfeest. FCDH had de afgelopen weken nogal wat feestjes op de planning staan. De schaal die ontbrak nog, maar daar kwam vrijdagavond verandering in. Clubicoon Lex Schoenmaker, onder wie FCDH 23 jaar geleden naar de Eredivisie promoveerde, reikte de schaal uit aan aanvoerder Jari Vlak.
‘Dit is het mooiste wat er is, met alle fans erbij’, glunderde de sterkhouder na afloop voor de camera van ESPN. Trainer Peter koos er bewust voor om belangrijke krachten als Vlak en Evan Rottier op de bank te zetten, zodat anderen de kans kregen om zich te laten zien. ‘Dit was een van de beste wedstrijden van het seizoen’, zei Peter.
‘Dit is het mooiste wat er is, met alle fans erbij’, glunderde de sterkhouder na afloop voor de camera van ESPN. Trainer Peter koos er bewust voor om belangrijke krachten als Vlak en Evan Rottier op de bank te zetten, zodat anderen de kans kregen om zich te laten zien. ‘Dit was een van de beste wedstrijden van het seizoen’, zei Peter.
Van Mieghem hoopt komend seizoen nog steeds in het geel-groen te spelen. ‘We gaan het zien de volgende weken, maar ik heb er vertrouwen in. Daar komen we wel uit’, zei hij over een mogelijke contractverlenging.
Of ze uitgefeest zijn in Den Haag? Welnee: ‘Er staat nog wel een klein feestje gepland’, lachte Van Mieghem. Mulder voegde daaraan toe: ‘Woensdag 29 april hebben we ook nog de huldiging, dus we hebben nog een feestje voor de boeg.’
Bron: VI





























1 Reactie
Peter
Staf, spelers, en supporters bedankt voor dit prachtige seizoen.
Come on The Hague
Peter
En Ed natuurlijk voor het onderhouden van deze fijne site !
Ed Slier
THX!
Ray
Wotte moet aan de bak. Ik denk dat we Kilo kwijtmaken, VD Sloot tekent niet bij helaas. Vlak, Waem, De Ruijter, Mulder, Nikiema, Sylla, Hokke, Nigel Thomas, Rottier zullen wel blijven. Maar is iedereen goed genoeg? Fiabema graag 1e spits, hopelijk blijft hij. Van mieghem kan het als basisspeler niet aan denk ik.