Over de schrijver

1 Reactie

1. 1

Hans

Een goed begin deze brief aan Wang. Wat ik mij wel afvraag: Wat zijn de beloftes van Wang. Staat dit op papier? Het bestuur schrijft wel wat, maar wat is er van de waarheid? Mondelinge toezeggingen heb je niets aan, en de club moet wel te besturen zijn. Betaald hij wel de salarissen vraag ik mij af? Supporters vraag naar de begroting van 2016 en vraag de jaaropgave van 2015. Daar is een hoop uit te halen.

2. 2

Vorepark

Hopelijk wordt Wang door deze brief gestimuleerd om de zaken met Wigt samen te regelen.

3. 3

Pinoy

Kan me goed vinden in de strekking van de brief: ramkoers!

4. 4

Bob

Wie ooit in een bedrijf heeft gewerkt waar de CEO zich in het openbaar (via een persconferentie en persberichten……!) de eigenaar(s) voor paal kon zetten moet zich maar even melden. Wigt heeft gekozen voor de ramkoers en daar worden we met z’n allen op afgerekend. Geld regeert de wereld en zeker Aziatisch Geld duldt geen tegenspraak.
    Laten we lekker doorgaan met ultimatums, scheldpartijen, publieke vernederingen.
    Lekker slim!

5. 5

Vorepark

Wigt weet ook wel hoe de wereld in elkaar steekt. En hoe de Chinezen over “who is the boss?” Denken.
    Ga er maar vanuit dat alle alternatieven zijn bekeken en er geen alternatieven zijn. Als de club met zijn rug tegen de muur staat moet je toch iets.
    Scheldpartijen?, ik lees ze niet in de openbrief van de SV.

1. 5.1

Bob

Dezelfde mensen namens wie de brief geschreven is hebben zich eerder via de sociale media
      zeer laatdunkend over Wang uitgelaten., dat weten we toch. Denk je soms dat Wang geen ogen en oren heeft hier? Hij loopt niet achter. We zitten op bril 3, dat is de realiteit.

6. 6

Verkeerde Henk

Oké, nee er staan geen scheldwoorden in de brief maar of het strategisch gezien een slimme zet is, waag ik te betwijfelen. Dit is nl iemand onder druk zetten en we weten uit ervaring dat dat werkt als een rode lap op een stier.

1. 6.1

Jij snapt het.

7. 7

Marcoke

Brief had wat strakker en zakelijker gekunt maar verder vrij duidelijk en niet onbeleefd. Je moet altijd oppasen met die tere Chinese zieltjes want voor je het weet zijn ze beledigd.

8. 8

Pinoy

Bestuur en supporters hebben erg veel geduld gehad met onze Chinese vriend. Pas na het verlopen van de zoveelste deadline heeft Wigt de stand van zaken uitgelegd in een persconferentie. In mijn ogen vrij normaal om de achterbaan in te lichten, die dankzij alle beloftes hoge verwachtingen had.
    Dat de supportersvereniging nu eindelijk aangeeft geen vertrouwen meer in (een toekomst met) Wang te hebben, vind ik ook niet schrikbarend. Zij vertegenwoordigen immers een hoop supporters, waarvan het overgrote deel al langer klaar was met Wang.
    Of moeten we alles maar accepteren in die man in zijn kont blijven kruipen?

9. 9

Verkeerde Henk

Nee, ik zeg niet dat je alles voor zoete koek moet slikken, alleen zeg ik dat je er voorzichtig mee moet om gaan. Er zal een veel diepere oorzaak zijn waarom er (nog) niet betaald is, ADO, lees bestuur, zal daar debet aan zijn en om dan als een olifant door de porseleinkast heen te gaan, zal daaraan geen goed doen. Een investeerder wil altijd ook geld verdienen aan een investering en het bestuur in de naam van licht gewigt, denkt niet mee met de investeerder waardoor deze ook denkt, “succes ermee”. En dan doet deze brief hier geen goed aan.

10. 10

Verkeerde Henk

Stroop smeren is soms beter dan zout strooien. En ik zeg niet dat je daarmee in de kont van Wang moet kruipen. Met deze brief strijk je tegen de haren in terwijl diplomatiek overleg veel constructiever is. Maar ja, we weten ook dat het iq zowel bij het bestuur als bij de supporters niet hoog is.

1. 10.1

Kaalkop

Gelukkig heb jij wel een verschrikkelijk hoog iq. Jij riep 3 seizoenen achter elkaar dat we gegarandeerd zouden degraderen. Gelukkig is dat ook 3x nooit waarheid geworden. Ik vind het een goede en nette brief. Had makkelijk 10x erger kunnen zijn, maar dat komt nog wel als we straks in zware financiële problemen zitten als hangwang weer niet zijn afspraken is nagekomen

11. 11

Pinoy

Zowel supporters als bestuur hebben talloze malen op een erg lieve manier om overleg gevraagd. De supporters zijn eerst belogen en daarna afgezegd. Het bestuur heeft intensief overleg gevoerd met werknemers van Wang. Was allemaal erg geweldig, ze liepen nog net geen Skype-polonaise.
    Het probleem is alleen dat dat per saldo niets heeft opgeleverd, omdat beloftes (ik meen zelfs de term “keiharde garanties” gelezen te hebben) weer niet werden nagekomen. Tel hierbij op dat inmiddels alom bekend is dat hij achter Chinese subsidies aanzat (jammer joh hehe) en daar onze club voor wilde misbruiken.
    Ik heb respect voor jouw positivisme en engelengeduld, maar na alle vergeefse pogingen die vanuit Den Haag al zijn ondernomen dit op te lossen zie ik geen andere oplossing meer dan een ramkoers.

12. 12

Verkeerde henk

@kaalkop, commercieel denken is iets anders dan uitslagen voorspellen. Maar ga lekker zo door dan weet je een ding zeker en dat is dat Wang zeker niet over de brug komt

13. 13

Marcoke

Lastige kwestie, ramkoers gaat het sowieso niet oplossen (ook al zou ik dat ook het liefst willen) maar wij als supporters mogen ons best krachtig laten horen. Bestuur zit in tweespalt natuurlijk want Wang kan ze zo op straat zetten. Kijk, als iedereen binnen de club van bestuur tm administratie zijn plannetjes niet uitvoert tot het geld binnen is dan heb je hem in een wurggreep. Hij kan moeilijk iedereen ontslaan en er chino’s neerzetten. Chantage? Ja misschien maar actie=reactie toch? Beter gezegd, geen actie is reactie ?

14. 14

Geertruidenberg

Ik zou het liefst zelf de stekker er uit trekken dan continue belazerd te worden door onze onbetrouwbare chinees, wij naar de klote hij naar de klote en zeg dan maar meteen dag tegen je 10 miljoen en tegen je reputatie als gerespecteerd zakenman in China.

15. 15

Iwi

Het was toch Wang die zei; De beste spelers van Europa komen naar Den Haag? Iedereen op de wereld denkt aan Ado als het over voetbal gaat? Het zijn toch die Chinezen die ons t.o heel Nederland keer op keer voor lul zetten en hun afspraak niet nakomen? Dit begon al bij de overname!! Of hebben wij supporters toen al op hun ziel getrapt. Beetje goedkoop dan om de schuld alleen te leggen bij de rest van de beleidsbepalers. Maar goed. Ik zal dan ook wel een laag IQ hebben. Maar ik heb ook een Groen Geel hart en geen Chinezen trots,maar mn Haagse trots. En die houdt er niet van om in een wurggreep te liggen. Bovendien gek dat niemand het heeft over de Media en prominenten waaronder Dick Advocaat die zich ook niet erg positief over FC China hebben uitgelaten. Net zo gek als dat Mr Wang zo open en direkt is tegen de NY Times en iedereen die van deze club houdt in het ongewisse laat.

16. 16

Geertruidenberg

Ik krijg het gewoon chinees benauwd als ik die wang-betaler denk, deze soap heeft mij lang genoeg geduurd. zondag is voor mij ook uitzwaaidag voor Wang! ik hoop met mij dat vele supporters er het zelfde overdenken!

17. 17

Vorepark

verkeerdehenk; gelukkig hebben ze je jou niet gevraagd om die open brief aan Wang te schrijven. Met jouw manier van schrijven had je hem tot op de grond gelijk gemaakt.
    Lekker constructief

Comments are closed.