
The Day After
Een film uit de jaren 80. Daarin verging de wereld en bleef er weinig meer over. Nadat in 2007 afscheid werd genomen van het Zuiderpark is dit heden ten dagen een beetje het gevoel van veel Hagenezen.
Boetes uitgedeeld rondom het stadion, omdat nieuwe mogelijke “klanten” op een stukje gras staan geparkeerd…95 euri aan den broek. Dag “klant”. Die zie je nooit meer terug.
Kom je als nieuwe “klant” bij het stadion aan. Even wat te eten halen. Huh…1 frietkot en 1 broodjeshokkie op een kleine 10.000 supporters.
Vervolgens in de rij bij een zeer matige keus aan catering. Waar maar 2 betaalpunten bij maar 2 verkooppunten staan. Dag nieuwe “klanten”.
Wachtrijen in de pauze, omdat betaalkaarten moeten worden aangeschaft of opgewaardeerd door deze nieuwe “klanten”.
Hoe leg je dit uit aan je achterban…De Haagse Aanhang .
Al jarenlang kom je bij je cluppie..maar het levert je niks op. Ja vooral ergernis.
Negatief zal men zeggen…mijn zustâh op een hâhtvlot….Tis anno 2019 een groot schandaal.
FC Den Haag verdient er waarschijnlijk zelf geen pepernoot aan….is mijn gedachtengang.
Al jaren wordt hier over gediscussieerd en door supporters aangegeven.
Het is in vakjargon de core business van je club…supporters die geld willen uitgeven aan hun avondje ADO DEN HAAG/F.C. Den Haag.
Geef ze dan de mogelijkheden.
De aankleding rondom het stadion heeft hun aandacht. Nou dat duurt inmiddels ruim 11 jaar en het is nog steeds een kaal bedrijventerrein zonder enige uitstraling.
Had voorzieningen aangebracht…bankjes om te zitten…groen in de zin van bomen en planten.
Horeca middels foodtrucks. Nee niet 1 biertent in oktober. Biertenten/trucks…snack en gezond naast elkaar.
Desnoods Chinese maaltijden…loopt Chinatown ook gelijk warm.
En de sleutel tot succes c.q. een vol stadion:
Attractief voetbal en investeringen in spelers (Chinees of niet…zal ons een warrumuh wôgs zijn ).
Sfeeracties toelaten…KNJB is de VOETBALCULTUUR al jaren aan het beperken.
Kijk naar buitenlandse clubs …onder de top…een voorbeeld en een genot om een uitje van te maken. Ben bij Borussia Mönchengladbach geweest..je weet niet wat je meemaakt…daar ademt het voetbal nog voetbal.
De club zal niet blij zijn met deze column…nou juist wel …de reële feiten op een rij.
En ik persoonlijk…ik heb een EKT clubhâgt…ik ga nooit meer weg. Maar die potentiële klanten wel. En de jeugdige aanwas ook.
Het moet weer 1 Den Haag worden.
Het goede voorbeeld kwam vrijdag van Midden-Noord… ongelooflijk wat die gasten voor de club betekenen. Sfeer activeren middels grote delen van de wedstrijd de ploeg toe te zingen.
Hulde voor deze boys… allemaal met een Geel-Groen hâgt.
Tel daar Northside.nl, FanSupport, Vakkie D, FCDH,Groengeelhart, ADOJOURNAAL, ADOkids, Club Achter De Duinen, ADOratie, ADOFans, AdoPost, De Haagse Aanhang, FC Den Haag Supportershome en vele andere bij op.
Allemaal proberen we de club te steunen en te promoten om te laten zien dat wij door onze aderen Geel/Groen bloed hebben stromen
Dus zou ik tegen de clubleiding willen zeggen:
DOE HIER IETS AAN OF MEE
Ps De spelers kunnen ook hun bijdrage leveren door elke wedstrijd voor 100 % inzet te tonen.
Daardoor zal het ook meer publiek naar het stadion krijgen en de supporters zullen het elftal nog enthousiaster aanmoedigen.
BAM ?
HM66 ? VANDALEN66 ?
THE HAGUE FC WRITER
Bron; Northside.nl