Aanstaande zondag nemen 350 kinderen en ouders die klant zijn bij de voedselbank plaats op de tribunes van het FC Den Haag-stadion. Dankzij de samenwerkingsactie van Sintvoorieder1 en Den Haag FM van afgelopen december kunnen zij genieten van de wedstrijd tegen Jong FC Utrecht. ‘Ze verdienen die unieke beleving zonder dat ze zich druk hoeven te maken om wat het kost’, zegt Kees Brouwers van ADO in de Maatschappij.
Door de coronamaatregelen heeft het enkele maanden op zich moeten laten wachten, maar zondag hoopt Kees eindelijk de betreffende klanten van de voedselbank blij te kunnen maken. ‘Het wordt volle bak en sowieso één groot feest. Het is gaaf om zo’n geweldige actie op poten te kunnen zetten’, zegt hij bij Haags Bakkie.
En om dat voor elkaar te krijgen moest Kees een hoop schakelen – onder andere met voorzitter van Sintvoorieder1 Esther Blom. Ook zij verheugt zich op het moment van de aftrap. ‘Het doet ontzettend veel met de mensen en er is onwijs enthousiast gereageerd. Ook wordt het gewaardeerd dat het iets is wat je met het hele gezin kan doen. Soms krijgen kinderen wel toegang tot een activiteit, maar dan kunnen de ouders niet vanzelfsprekend mee.’
‘Een mooi begin’
Kees hoeft niet overgehaald te worden als het gaat om een vervolg op deze actie. ‘Het kost veel tijd en moeite, maar ik heb het er al met Esther over gehad. Er moet vast wel een commerciële partij binnen FCDH te vinden zijn die het leuk vindt om per seizoen een wedstrijd aan de voedselbank te koppelen. Die 350 mensen is een mooi begin, maar ik wil eigenlijk wel duizend mensen uitnodigen om jaarlijks een wedstrijd te komen bezoeken.’
Bron: denhaagfm
1 Reactie
Rob
Wat heb je die mensen aan gedaan?
De mensen die ervoor betaald hebben komen nooit weer.
Amateurvoetbal is overal gratis of voor een habbekrats te bekijken,
Waarvoor zou je dan naar ADO gaan?
Klantenbinding hebben ze nog nooit van gehoord